Sagan om Sofia.

 
 
There and back again, a boring story by Sofia.
 
Äsch. Är helt mosig i huvudet efter att ha slutat åtta nu på kvällen. Kom hem för ungefär en halvtimme sen. Fyfan. Det är i stort sett bara att trycka i sig lite kvällsmackor och sen gå och lägga sig för att orka med morgondagens arbete. Dessa onda cykler som jag är så jäkla rädd för att man kommer hamna i framtiden. Vakna, jobba, äta sova, vakna, jobba, äta, sova, vakna, jobba, kanske träna om man hinner/orkar, äta, sova....Näe usch. Inget för mig. Lite därför är jag ändå glad över att jag har valt att utbilda mig till lärare. Dels för att en gymnasielärares schema kan se otroligt olika ut från dag till dag, sedan är det även ett yrke där ingen dag är den andra lik. Man tar en dag i taget helt enkelt och ser vad den kommer att bjuda på. 
 
Igår tisdag var det alltså min ledig-mitt-i-veckan-dag, som utnyttjades för fulla muggar. Dagen bestod utav en storstädning, laga cyklar, spela fotboll, steka på gräsmattor, måla tavlor, rensa ur källaren på prylar och även se en och annan Harry Potter-rulle som avslutning. Full fart hela dagen. Man får ju passa på nu när jag ska jobba sju dagar i sträck (kommer dö). 
 
 
Nu ska jag vara en god supporter tänkte jag. Heja Sverige!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0